Өзектілігі: бұл зерттеудің өзектілігі пандемияның психоәлеуметтік салдарын зерттеумен байланысты, оның ішінде жоғары сынып оқушыларының COVID-19 вирусынан қорқуынан туындаған алаңдаушылығы ерекше назар аударуды қажет етеді. Жоғары сынып оқушыларының ерекше мәртебесін, өсу кезеңін және кәсіби өзін-өзі анықтау кезеңін ескере отырып, олардың психологиялық жағдайындағы әртүрлі өзгерістерді зерттеу өте маңызды және уақтылы болып табылады, бұл басқалардан оларға, әсіресе COVID-19 пандемиясының төтенше кезеңінде мұқият және мұқият қарауды талап етеді.
Мақсаты: жалпы білім беретін мектептердің жоғары сынып оқушыларының мазасыздық деңгейін бағалау және психологиялық-педагогикалық қолдау бағдарламасын әзірлеу.
Күтілетін және қол жеткізілген нәтижелер:
- Scopus, Google Scholar, PubMed ақпараттық базаларында шетелдік зерттеулердің материалдарын ғылыми сұрау әдісімен зерттелетін мәселеге мета-талдау жүргізілді.
- Диагностикалық әдістердің кешені жасалды: Спилбергер-Ханиннің мазасыздық шкаласы; Covid-19 қорқыныш шкаласы; Covid-19 байланысты мазасыздық шкаласы.
- Индонезия қаласының жалпы білім беретін мектептерінің 8 (сегіз) коммуналдық мемлекеттік мекемелерінде (КММ) 10-11 сынып оқушыларының мазасыздық деңгейіне диагностика жүргізілді стандартты уақыт: “№ 3 орта мектеп” КММ; “№ 12 орта мектеп” КММ; “№ 13 орта мектеп” КММ; “№ 20 жалпы білім беретін мектеп” КММ; “№ 23 орта мектеп-лицей” КММ; “№ 25 жалпы білім беретін мектеп” КММ; “№ 28 орта мектеп” КММ; “№ 64 жалпы білім беретін мектеп”КММ.
- Нәтижелердің сенімділігін бағалау әдістерін қолдана отырып, SPSS және MS Excel бағдарламаларының көмегімен алынған диагностикалық мәліметтерді статистикалық өңдеу жүргізілді.
- COVID-19 пандемиясында жоғары сынып оқушыларында мазасыздық деңгейін төмендетудің психологиялық-педагогикалық жағдайлары анықталды.
- Covid-19 пандемиясы кезінде жоғары сынып оқушыларының алаңдаушылығын төмендетуде оқудың рөлі ерекше.
- Covid-19 пандемиясы жағдайында жоғары сынып оқушыларында мазасыздықты диагностикалау және азайту бойынша психологиялық-педагогикалық қолдау бағдарламасы (жоба) әзірленді.
- КОКСОН ҚР ұсынған журналдарда 2 (екі) мақала жарияланды – Абай атындағы ҚазҰПУ журналы”, “Психология” сериясы және Абай атындағы ҚазҰПУ журналы”, “педагогикалық ғылымдар”сериясы.
- Social Science Citation Index немесе Arts and Humanities Citation Index Web of Science базасында индекстелетін және (немесе) Scopus базасында CiteScore бойынша кемінде 25 (жиырма бес) процентилі бар ғылыми басылымда жариялауға 1 (бір) мақала берілді.
- 3 (үш) ғылыми мақалалардың жариялануымен және ауызша баяндамалармен онлайн-режимде (эпидемиологиялық жағдайға байланысты және қатысушылардың денсаулығын қорғау мақсатында конференцияны ұйымдастыру комитеті Microsoft Teams, Zoom-да онлайн-режимде конференция өткізгісі келеді, өйткені Татарстан Республикасында 11.10.2021 жылдан бастап. жаңа короновирустық инфекцияның таралуының алдын алу бойынша шектеу шаралары енгізілді (7.10.2021 жылғы №960 қаулы. https://pravo.tatarstan.ru/npa_kabmin/post/?npa_id=844856))) Қазан қаласында өткен 3 (үш) конференцияда, Елабуга (РФ, Татарстан):
- 20.10.2021 жылы “білім беру үдерісін психологиялық-педагогикалық сүйемелдеу: теория және практика” атты ғылыми-практикалық конференцияны қорғау. (https://kpfu.ru/elabuga/v-ei-kfu-prohodit-vserossijskaya-nauchno-410677.html);
- “Хак оқулары-2021” жас ғалымдардың халықаралық ғылыми-практикалық конференциясында, 22.10.2021 ж.;;
- “әдеби педагогика және оның эмоционалдық сауаттылықты дамытудағы рөлі” атты Халықаралық ғылыми-практикалық конференция, 26-27.10.2021 ж.(https://kpfu.ru/elabuga/novosti/konferencii-konkursy/v-elabuzhskom-institute-proshla-nauchno-411208.html)
- “Ғылым туындысы” объектісіне 3 (үш) авторлық куәлік алынды: 29.10.2021 жылғы № 21251., 21252 из 29.10.2021, Номер 21253 29.10.2021
Зерттеу тобының аты-жөні, олардың идентификаторлары (Scopus Author ID, Researcher ID, ORCID, егер бар болса) және тиісті профильдерге сілтемелер:
- Жетекші, жетекші ғылыми қызметкер – Книсарина Малика Максатовна, философия докторы (PhD), психология кафедрасының доценті, ORCID: 0000-0002-7350-1768 (https://orcid.org/0000-0002-7350-1768), Scopus authors ID: 57192387506 (https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=57192387506), зерттеу идентификаторы: Q-6386-2018 (https://publons.com/researcher/1867176/malika-m-knissarina/)
- Ғылыми қызметкер (ҒЖ) – Сисенова Айнур Тагабергеновна, Педагогика және психология магистрі, персоналды дамыту бөлімінің басшысы, ORCID: 0000-0003-3351-1248, Scopus authors ID: 57216964987.
- Кіші ғылыми қызметкер (ХҒС) – Жумалиева Гульмира Саиновна, педагогика ғылымдарының магистрі, психология кафедрасының аға оқытушысы, ORCID: 0000-0002-6492-7644.
Жарияланымдар тізімі (оларға сілтемелермен):
- Knisarina M. M., Syzdykbayeva A. D., Zhumaliyeva G. S. Determination of the the COVID-19 fear scale in high school students / Вестник ҚазҰПУ,” Психология “сериясы”, № 3 (68), 2021. – Б.131-141. https://doi.org/10.51889/2021-3.1728-7847.15M
- Книсарина м. м., Сыздыкбаева А. Д., Жумалиева г. С. жоғары сынып оқушыларының COVID-19 пандемиясына алаңдаушылық деңгейін төмендетудің психологиялық-педагогикалық шарттары / Абай атындағы ҚазҰПУ хабаршысы”, “педагогикалық ғылымдар “сериясы”, № 4 (72), 2021. – С.
- Книсарина м. м., Сисенова А.Т., Жумалиева г. с. COVID-19 пандемиясы кезеңінде жоғары сынып оқушыларының мазасыздығын төмендетудегі оқудың рөлі // әдеби педагогика және оның эмоционалды сауаттылықты дамытудағы рөлі: Халықаралық ғылыми-практикалық конференция материалдары (26-27 қазан 2021 ж.). – Қазан: қазан баспасы. ун-та, 2021. – 248 б. – 91-96 Б.
- Книсарина м. м., Сисенова А.Т., Жумалиева г. С. COVID-19 пандемиясы жағдайында жоғары сынып оқушыларының мазасыздығын зерттеу // “Хак оқулары – 2021 [Электрондық ресурс]: Қазан университетінің еңбек сіңірген профессоры Вахит Хозятович Хаковтың 95 жылдығына арналған “Хак оқулары-2021” жас ғалымдардың халықаралық ғылыми – практикалық конференциясының материалдары (Қазан, 22 қазан 2021 Ж.) / жалпы ред. Г. Р. Галиуллина. – Электрон. мәтіндік деректер (1 файл: 2 Мб). – Қазан: Қазан университетінің баспасы, 2021. – 176 б. – 80-85 Б. – Систем. Талаптар: Adobe Acrobat Reader. – Кіру режимі: https://kpfu.ru/portal/docs/F_888112729/_red._.Cbornik.Khakovskie.chteniya_2021.pdf – Захл. с титул. экран.»
- Книсарина м. м., Сисенова А. Т., Жумалиева г. с. оқушылардың мазасыздығын диагностикалау және азайту бойынша психологиялық-педагогикалық қолдау бағдарламасы // оқу процесін психологиялық-педагогикалық қолдау: теория және практика: бүкілресейлік ғылыми-практикалық конференция материалдары. 11 шығарылым. – Елабуга, 2021. – 585с. – с. 234-240
Патенттер тізімі: “ғылым туындысы”объектісіне 3 (үш) авторлық куәлік алынды: